Tidsbestilling
Ved alle konsultationer skal du have bestilt tid i forvejen. Vi har aldrig åben konsultation.
Er din tilstand livstruende, skal du ringe 112.
Du kan bestille tid via appen "Min Læge" læs mere her, vores hjemmeside eller ringe til sekretærerne på hverdage i tidsrummet 9-12:30 og 13-14.
HUSK HVIS DU BESTILLER TID TIL DIT BARN ER DET DIT BARNS NAVN DU SKAL VÆRE LOGGET IND MED, SÅ DET ER VIGTIGT AT HAN/HUN OGSÅ ER OPRETTET I VORES SYSTEM.
Har du spørgsmål eller er usikker på tidsbestilling via hjemmesiden og appen "Min læge" så hjælper vi dig gerne.
Hvis dit spørgsmål er egnet til videokonsultation er dette også en mulighed.
Læs mere om videokonsultation her.
Tidsbestilling via hjemmesiden
Når du er logget ind på vores hjemmeside skal du vælge "Bestil tid".
Herefter skal du vælge hvilken konsulationstype (blodprøve, øreskyl, årskontrol osv.) Er det du skal bestille tid til ikke på listen vælger du bare "Konsultation læge" eller "Konsultation sygeplejerske". Vær opmærksom på at du skal ringe hvis du skal bestille tid til diverse attester samt 1. graviditetsundersøgelse.
Herefter skal du vælge behandler. Der vælger du enten den læge eller sygeplejerske/social- og sundhedsassistent du gerne vil have tid ved eller den tid der passer dig bedst (vær opmærksom på at du kan se hvilke ledige tider der er ved hver enkelt, så hvis du vælger et andet program kan der komme en tid før den tid du først kan se).
Sygeplejerske/social- og sundhedsassistent programmet kalder vi LAB (Laboratorie).
Tidsbestilling via appen "Min Læge"
Tidsbestilling generelt
Vi bestræber os på at overholde tiden, og det er derfor vigtigt, at du er opmærksom på ikke at fremlægge flere problemstillinger, end det er realistisk at nå indenfor den afsatte tid. Hvis vi ikke kan nå det, kan det blive nødvendigt at prioritere og bede dig bestille en ny tid til det resterende.
Akut sygdom kan ikke planlægges og det kan derfor ske at vi bliver forsinkede, eller du ser en patient komme ind før dig.
For at undgå for lange ventetider på at få en tid hos lægen må du som hovedregel ikke bestille en dobbelttid.
For at undgå ventetid i telefonen anbefaler vi at du så vidt muligt bestiller tid via vores hjemmeside eller appen "Min Læge". Når du bestiller tid online, er det vigtigt, at du skriver en kort besked om, hvad det drejer sig om.
Gå direkte til selvbetjening ved at trykke her.
Akut sygdom
Vi bestræber os på at finde tid til alle akut opståede problemstillinger, der absolut ikke kan vente til en anden dag. Du bedes ringe mellem 8-9, for at aftale hvad tid du kan komme. Opstår problemet efter kl. 9, skal du stadig ringe og aftale en tid.
Har du fået en akuttid, vil der ofte være lidt ventetid og det er ikke sikkert, at det er den læge der kender dig bedst du kommer ind til. Vi bestræber os på, at patienterne kommer ind i rækkefølge, men da noget kan være mere akut end andet, kan man ikke være helt sikker på dette.
Hjemmebesøg
Vi har desværre ikke tidsmæssig kapacitet til mange hjemmebesøg, og oftest undersøges patienter også bedst i konsultationen. Vi besøger alle, der ikke kan transporteres – eksempelvis meget syge, ældre mennesker og kræftpatienter, som passes i hjemmet. Hjemmebesøg skal altid aftales med en læge/sekretær.
Lægevagten
Husk at bruge vagtlægen med omtanke. Alt hvad der kan vente til vi har åbent igen skal vente. Man må ikke bruge vagtlægen til receptfornyelse.
Bliver du akut syg og det ikke kan vente til vi har åbent kan vagtlægen kontaktes på telefon 7011 0707 i tidsrummet 16.00-08.00 samt i weekenden og på helligdage.